Nieuwsbrief 5 - Juli 2019

In deze nieuwsbrief 5 informeren wij u over het verloop van de werkzaamheden in uw wijk.

TOT NU TOE 
Feestelijke opening proefwoning
Op 23 mei vond de feestelijke opening van de proefwoning plaats. U zag hoe de woningen eruit komen te zien en er was ruimte om vragen te stellen. Bij de frietfiets aten we met zijn allen gezellig samen een frietje. Via deze weg bedanken wij u voor uw aanwezigheid.

Planning
De werkzaamheden verlopen tot nu toe volgens planning. De uitvoerdersgesprekken van blok 3 vinden binnenkort plaats. Gaat u op vakantie in de periode dat wij aan uw woning werken? Stuur dan een e-mail naar weidebloem@uwslimonderhoud.nl.

Het eerste blokje
Bij de woningen op de Boterbloemweg 46 t/m 76 zijn wij bijna klaar met de werkzaamheden. Een aantal afspraken moesten verzet worden, maar dit heeft geen gevolgen voor de planning van de werkzaamheden aan de volgende blokken. Vorige week zijn er een aantal lekkages ontstaan bij de woningen in blok 1. Wij nemen onze verantwoordelijkheid voor de schade en lossen dit op met de bewoners.

UW VERNIEUWDE WONING 
Door de werkzaamheden verandert er van alles in en aan uw woning. Hieronder leest u meer over eventuele vergoedingen van uw raambekleding en horren én over het kattenluik.

Raambekleding
Tijdens het uitvoerdergesprek noteren wij hoe uw raambekleding nu is bevestigd. Is uw raambekleding bevestigd aan de binnenkant van het kozijn zoals op de foto hieronder? Dan kunt u deze niet terughangen in de nieuwe kozijnen. In dit geval ontvangt u een vergoeding van Woonforte. Deze vergoeding is € 12,51 per meter. U vraagt de vergoeding zelf aan bij Woonforte.


Hangt uw raambekleding zoals op de foto hieronder? De raambekleding moet voor de werkzaamheden worden verwijderd. Deze kan na de werkzaamheden worden terug geplaatst. U ontvang hier geen vergoeding voor.
Wilt u na de werkzaamheden een rolgordijn in het kozijn bevestigen? Koop dan eerst de juiste montagebeugels. U koopt deze beugels bijvoorbeeld op deze website: https://www.raamdecoratie.com/draai-kiepraam-universele-steun.html 

Raamhorren
Tijdens het uitvoerdergesprek noteert de uitvoerder ook het aantal raamhorren dat u nu heeft. Voor ieder bestaand raamhor ontvangt u een vergoeding van Woonforte. Deze vergoeding is € 12,51 per hor. Let op: deze vergoeding hoeft u niet zelf aan te vragen, maar wordt door Woonforte aan u betaald. Raamhor voor Velux dakraam Wij leveren geen horren voor de Velux dakramen. Wilt u toch een hor voor het Velux dakraam? U bestelt de hor via deze link: https://horren.com/rolhorren/rolhor-professioneel. 

Hordeur
Heeft u een hordeur? Deze vergoeden wij niet. Wij verwachten dat u uw oude hordeur weer kunt terugplaatsen in de nieuwe situatie. Let op: wij kunnen dit niet garanderen.

Uw nieuwe gevel
Eerder stuurden wij u een formulier met daarin informatie over uw huisnummerbordje en naamplaatje. Vergeet niet het ingevulde formulier vóór 19 juli aan ons terug te sturen. Let op: wanneer wij géén formulier van u ontvangen, wordt er een ‘leeg’ naamplaatje naast uw huisnummerbordje gemonteerd. In uw nieuwe buitengevel mag namelijk niet worden geboord. Wilt u persé uw oude naamplaatje houden? Dan kunt u deze op het nieuwe naamplaatje bevestigen met bijvoorbeeld sterkte tape van Tesa.

Buitenlamp achtergevel
Wilt u een buitenlamp ophangen aan de achtergevel? Bij Hornbach zijn kunststof pluggen te koop waarmee u deze kunt ophangen.

Kattenluik
U mag na de werkzaamheden zelf een kattenluik aanbrengen, maar dit heeft gevolgen. Wanneer u uw woning verlaat, mag er geen kattenluik aanwezig zijn. Daarom is het mogelijk om een dicht paneel te kopen om het paneel met kattenluik te vervangen. Dit kunt u zelf doen. De kosten van het paneel bedragen € 100,-. Wanneer u de woning achterlaat met een kattenluik in de deur, brengt Woonforte de kosten voor een nieuwe deur bij u in rekening. De kosten hiervan zijn € 2.550,- (prijspeil 2019). De bewoners die hebben aangegeven een kattenluik te hebben en deze terug te willen, hebben hierover in juni een brief ontvangen van Woonforte.

PARKEERPLAATSEN
Door de werkzaamheden zijn er minder parkeerplaatsen beschikbaar voor u als bewoner. Wij begrijpen dat dit voor overlast kan zorgen. Ter hoogte van Akkerwinde 157 tot 167 hebben wij rijplaten neergelegd zodat u uw auto daar kunt parkeren.. De gemeente gaf aan dat extra parkeerplaatsen te veel hinder veroorzaakt voor mensen die lopend of fietsend door de wijk gaan. Daarom wilde de gemeente geen vergunning afgeven om tijdelijk extra parkeerplaatsen in de wijk te realiseren.

MEER INFORMATIE 
Op deze website kunt u zich aanmelden om de nieuwsbrief en andere berichten digitaal te ontvangen. U krijgt dan een e-mail, wanneer wij een nieuw bericht plaatsen. Zo blijft u makkelijk op de hoogte!

VRAGEN? 
Heeft u na het lezen van deze nieuwsbrief nog vragen? Bel gerust naar 06 24 81 35 46 of mail naar weidebloem@uwslimonderhoud.nl. Bij calamiteiten, of buiten kantooruren kunt u ons bereiken op 06 - 5320 6373. Samen gaan wij aan de slag voor een betere woning; meer comfort én met een lagere energierekening.

Met vriendelijke groet,
Simone Oomen & Tania Knaap