Nieuwsbrief 8 - April 2020

In deze nieuwsbrief 8 informeren wij u over de voortgang van de werkzaamheden in de wijk en geven wij antwoord op veelgestelde vragen.

EXTRA CONTACTPERSOON
Wij hebben een extra collega toegevoegd op het project. Voor de bewoners die Nynke nog niet kennen; u ziet haar foto hieronder. Naast Lian & Simone, helpt ook Nynke u graag!



WERKZAAMHEDEN EN CORONA
Door de corona-uitbraak liggen de (meeste) reguliere werkzaamheden tijdelijk stil. U heeft hierover een brief van ons ontvangen. Achter de schermen zijn wij aan het uitzoeken of, en zo ja op welke manier, wij een aantal werkzaamheden weer kunnen opstarten. Natuurlijk houden wij ons hierbij aan de maatregelen vanuit de overheid en het RIVM. Uw en onze gezondheid blijft het belangrijkst. Zodra wij weten of er werkzaamheden worden hervat, informeren wij u hierover.

VEELGESTELDE VRAGEN
Ik wil na de werkzaamheden graag (weer) een zonnescherm (“knikarmscherm”). Kunnen jullie die voor mij ophangen?
  • Had u vóór de werkzaamheden een zonnescherm (knikarmscherm)? SlimOnderhoud zorgt ervoor dat uw zonnescherm weer wordt opgehangen. Het maakt hierbij niet uit of uw oude zonnescherm terugkomt of u een knikarmscherm heeft gekocht.
  • Had u vóór de werkzaamheden géén zonne-scherm? Bij aanschaf van een zonnescherm bent u zelf verantwoordelijk voor het ophangen hiervan. Zorg ervoor dat u een scherm kiest dat past op de ankers aan uw achtergevel. Daarnaast dient u voor uw nieuwe zonnescherm een ZAV-aanvraag in te dienen bij Woonforte. Kijk op de website van Woonforte voor meer informatie.
Let op: had u een zonnescherm aan uw balkon of voorgevel? Deze schermen mogen niet terug.

Ik wil graag een nieuw zonnescherm bestellen. Wat moet ik doen?
Als u een nieuw zonnescherm bestelt, is het belangrijk een “knikarmscherm” te kiezen dat op de ankers in uw achtergevel past. Dit betekent dat de afstand tussen de ankers overeen moeten komen met de afstand tussen de ankergaten in uw zonnescherm. Een voorbeeld van een zonnescherm dat past is het PRIMO zonnescherm (van 3,5 meter breed en 2,5 meter uitval). U kunt dit scherm bij verschillende leveranciers kopen, zo ook bij Eclipse. Stuur een e-mail naar info@eclipsezonwering.nl of kijk op www.eclipsezonwering.nl voor een vrijblijvende offerte.

Mijn WTW-systeem heeft een storing, wat moet ik doen?
Soms kan het zijn dat het WTW-systeem een storing heeft. Het zou kunnen dat u de filters moet reinigen of dat het WTW-systeem een blokkade heeft. In de Waaier die wij aan bewoners uitdelen op de Comfort & Bespaarbijeenkomst leggen wij stap voor stap uit hoe u een storing kunt verhelpen. Heeft u nog geen Comfort & Bespaarbijeenkomst bijgewoond? Kijk dan op onze website www.soweidebloem.nl voor een snelle uitleg.

Mag ik zelf iets aan mijn kop-, voor- of achtergevel bevestigen?
Nee, dit mag niet. Er mag niets in de kop-, voor- of achtergevel worden geboord of bevestigd. Een uitzondering zijn de zonneschermen die aan de ankerpunten worden bevestigd.

En mijn schotelantenne?
Ook een schotelantenne mag u niet in de gevelelementen bevestigen. Daarnaast mag er geen gat door uw gevel/kozijn worden geboord voor het stroomdraad van uw schotelantenne. Uw schotelantenne kan dus helaas niet teruggeplaatst worden.

Mag ik iets aan mijn woning veranderen?
Wilt u iets aan uw woning veranderen? Dien dan altijd eerst een ZAV-aanvraag in bij Woonforte. Pas na hun akkoord, mag u een aanpassing (bijvoorbeeld een nieuwe keuken) uitvoeren.

Waarom beginnen jullie al bij mij met de grondwerkzaamheden, terwijl de rest van de werkzaamheden veel later gaan gebeuren?
Het plaatsen van de gevelelementen kunnen de vaklieden heel snel doen. Voor de grondwerkzaamheden hebben de zij langer de tijd nodig. Daarnaast moeten na de grondwerkzaamheden eerst de steigers worden opgebouwd, voordat we aan de slag kunnen met het plaatsen van de gevelelementen. Dit kost allemaal tijd.

Mag ik de afvoer van mijn droger aansluiten op de rookgasafvoer van mijn cv-ketel?
Nee dit mag niet. Een oplossing kan zijn dat u uw droger voorziet van een condensopvangbak. Deze bak kunt u bij verschillende leveranciers kopen. De bak kost ongeveer 17 euro.

Ik zou graag een afzuigkap monteren waarvoor een gat in de gevel geboord moet worden. Kan dat?
Dit kan alleen als u ook vóór de werkzaamheden een voorziening in de buitengevel had voor uw afzuigkap. Had u geen voorziening in uw gevel? Dan boren wij ook geen gat in de gevel na de werkzaamheden. Let op:
  • Geen gat in de gevel en een afzuigkap zónder motortje? Sluit uw afzuigkap dan gerust aan op het ventilatiekanaal.
  • Geen gat in de gevel en een afzuigkap mét motortje? Het is verboden deze zo aan te sluiten op uw ventilatiekanaal, het WTW-systeem gaat hierdoor kapot. Haal het motortje eruit en sluit vervolgens uw afzuigkap aan op het ventilatiekanaal.

Leveren mijn zonnepanelen minder energie op als er rommel op komt?
Zit er vogelpoep of viezigheid op de panelen? Geen zorgen, door de regen spoelt dit er vanzelf af. Op deze manier blijven de panelen voldoende energie opleveren voor uw woning!

De dorpel bij mijn voordeur is erg glad, wat moet ik hieraan doen?
Wij adviseren u “anti-slip tape” te kopen bij de bouwmarkt. Een voorbeeld hiervan ziet u hieronder.
VRAGEN?
Heeft u na het lezen van deze nieuwsbrief nog vragen? Bel tijdens kantooruren gerust naar 010 - 766 04 01 of mail naar weidebloem@uwslimonderhoud.nlHeeft u ons buiten kantooruren of in het weekend dringend nodig? Bel dan naar het calamiteitennummer van Willems Vastgoedonderhoud op 06 - 53 20 63 73.

Met vriendelijke groet,
Nynke Oude Vrielink & Lian van Ham