Nieuwsbrief 9 - Juli 2020

In deze nieuwsbrief 9 informeren wij u over onze nieuwe collega Tessa, de planning van de werkzaamheden, de Comfort & BespaarBijeenkomsten en leest u een aantal handige “Wist u datjes”. 

NIEUWE CONTACTPERSOON BEWONERSZAKEN
Simone, Lian en Nynke werken samen aan dit project, maar helaas gaat Nynke ons verlaten. Vanaf 15 juli neemt Tessa haar taken over. Tessa heeft ervaring met zowel grote als kleine projecten, dus ze is een aanwinst voor dit project! U ziet Tessa op de foto hieronder. 













PLANNING WERKZAAMHEDEN

Op dit moment werken we aan blokken 18 t/m 21. Voor de bouwvakantie zijn bij alle bewoners UitvoerdersGesprekken geweest. Daarnaast proberen we voor de vakantie tot en met blok 21 op te leveren, dit is o.a. afhankelijk van het weer. Na de bouwvakantie starten we met het plaatsen van de gevelelementen bij blok 22, 23 en 24. En gaan we verder met alle overige werkzaamheden bij blok 19 t/m 24, zoals de werkzaamheden aan de kopgevels en de 1-laags woningen. Een overzicht van de planning ziet u hieronder.








Corona

Voor uw en onze veiligheid, vragen wij u tijdens het plaatsen en aftimmeren van de gevelelementen tijdelijk uw woning te verlaten. Dit komt omdat wij hiervoor in alle ruimtes van uw woning moeten zijn. Tijdens de andere werkzaamheden in uw woning vragen wij u om in een andere ruimte te verblijven. Wij houden 1,5 meter afstand. Daarnaast dragen wij een mondkapje, handschoenen en overschoenen. 

Eindopleveringen
Door het coronavirus hebben wij de eindoplevering opgesplitst in twee momenten. De eerste keer, na het plaatsen van de gevelelementen en het aftimmeren van de nieuwe kozijnen, loopt uitvoerder Daniel samen met de opzichter van Woonforte door de woning om te controleren of alle werkzaamheden netjes zijn afgerond. De tweede keer, nadat de vloerisolatie is aangebracht en de zonnepanelen zijn aangesloten, komt Daniel langs voor een laatste controle. Aan het einde van de oplevering zet u uw handtekening voor akkoord. 

Bergingen
In mei hebben wij drie proefbergingen gemaakt in blok 2. Op dit moment maken wij een planning en route voor alle bergingen. Zodra deze planning en route definitief zijn, ontvangt u deze van ons. 

COMFORT & BESPAARBIJEENKOMSTEN
Als de werkzaamheden in uw woning zijn afgerond, organiseren wij een digitale Comfort & BespaarBijeenkomst. Wij vertellen u hoe u Slim kunt ventileren, verwarmen en opwekken in uw nieuwe woning. Tot nu toe hebben we er al 7 georganiseerd voor de bewoners van blokken 1 t/m 14. Is uw bijeenkomst al geweest maar kon u hier niet bij aanwezig zijn? Laat het ons weten, dan nodigen wij u uit voor een van de andere bijeenkomsten. 

WIST U DAT...
…als uw WTW-unit storing aangeeft u de filters schoon moet maken en het apparaat moet resetten? Blijft hij daarna nog steeds een storing aangeven? Laat het ons dan even weten. Wij zorgen dan dat de monteur van Feenstra naar uw WTW-unit komt kijken. 

…de glazenwasser(s) die u zelf inhuurt niet door de goot en over het aluminium mogen lopen? Dit zorgt voor schade en lekkage. 

…het nog mogelijk is om horren (bij) te bestellen? U kunt in de ProefWoning hiervoor een keuzeformulier ophalen en deze inleveren. Zodra u de factuur heeft betaald, bestellen wij de horren. Vanaf dat moment duurt het ongeveer 8-10 weken voordat de horren geleverd zijn. Let op! U kunt t/m 30 september bij ons horren bestellen. Vanaf 1 oktober is dit niet meer mogelijk. 

…u kunt overstappen op elektrisch koken? Wij hebben hiervoor een loze leiding in uw woning aangelegd. Alleen uw meterkast moet nog worden aangepast. Vraag hiervoor een ZAV aan bij Woonforte. Na goedkeuring kun u de meterkast laten aanpassen door een erkend installateur. De kosten voor deze aanpassing zijn voor u. Kijk voor meer informatie over de ZAV-aanvraag op de website van Woonforte. 

…bakjes water in uw woning, bijvoorbeeld onder de radiatoren, helpen tegen de droge lucht in uw woning? U kunt natuurlijk ook een luchtbevochtiger of speciale plant hiervoor kopen.

…u uw gordijnen op uw kunststof kozijnen kunt ophangen met het Quickfit-montage-profiel? Dit werkt met dubbelzijdig tape, waardoor u niet hoeft te boren of schroeven. Bent u benieuwd hoe dit precies werkt? Zoek dan op YouTube naar ‘Trisq Quickfit profiel’. 

VRAGEN?
Heeft u na het lezen van deze nieuwsbrief nog vragen? Bel tijdens kantooruren gerust naar 010 - 766 04 01 of mail naar weidebloem@uwslimonderhoud.nl
Heeft u ons buiten kantooruren of in het weekend dringend nodig? Bel dan naar het calamiteitennummer van Willems Vastgoedonderhoud op 06 - 53 20 63 73. 

Wij wensen u een fijne zomervakantie!

Met vriendelijke groet,

Simone & Nynke
SlimOnderhoud