In deze nieuwsbrief
6 informeren wij u over de voortgang van de werkzaamheden in de wijk en
beantwoorden wij de veelgestelde vragen.
TOT NU TOE
Het eerste blok
De werkzaamheden in blok 1 zijn uitgelopen. Dat vinden wij erg vervelend voor de bewoners. Hieronder leest u hoe deze vertraging is ontstaan. Ook leest u hoe wij onze werkwijze aanpassen om dit in de volgende blokken te voorkomen.
Volgorde van werkzaamheden
Door de gevolgde werkvolgorde aan het dak bleek dat er teveel kans was op het ontstaan van lekkages.
Oplossing: Bij de volgende blokken passen wij de werkvolgorde van de werkzaamheden aan het dak aan, om de kans op lekkages te verkleinen.
Planning
Ondanks de uitloop in blok 1, zijn wij gestart met blok 2. De uitloop van werkzaamheden in blok 1 veranderen de bestaande planning van de volgende blokken niet.
Hoe wordt mijn woning opgeleverd?
Als alle werkzaamheden aan uw woning zijn afgerond, leveren wij uw woning op. Dit betekent dat Rob (uitvoerder van Willems Vastgoedonderhoud) en Denny (opzichter van Woonforte) samen met u een rondje lopen door uw woning. Zijn jullie alle drie tevreden over de uitvoering van de werkzaamheden? Dan vraagt Rob u om uw handtekening te zetten op het opleverdocument.
Voor installatie van de zonnepanelen wordt ook een handtekening aan u gevraagd. Dit gaat alleen over de zonnepanelen.
Met vriendelijke groet,
TOT NU TOE
Het eerste blok
De werkzaamheden in blok 1 zijn uitgelopen. Dat vinden wij erg vervelend voor de bewoners. Hieronder leest u hoe deze vertraging is ontstaan. Ook leest u hoe wij onze werkwijze aanpassen om dit in de volgende blokken te voorkomen.
Oorzaken
uitloop werkzaamheden
Dak - maatafwijkingen
Bij het maken van het ontwerp zijn wij uitgegaan van de beschikbare
bouwtekeningen. Tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden aan het dak, bleken
er maatafwijkingen te zijn. Hierdoor sloot het prefab-element niet op alle daken
goed aan. Op sommige plaatsen ontstonden daardoor lekkages. Door deze lekkages
waren wij veel tijd kwijt aan herstelwerkzaamheden en het isoleren van het
dak.
Oplossing: Bij de volgende blokken passen
wij het prefab-element aan waardoor het gevelelement beter aansluit op de
dakrand. Hierdoor is er veel minder kans op lekkages. Voor de lekkages die zijn
ontstaan nemen wij uiteraard onze verantwoordelijkheid. Wij zorgen voor het
herstel van de waterschade.
Saneren van asbest voordeur
Saneren van asbest voordeur
Bij
de onderdorpel van de voordeur bevindt zich asbesthoudende kit. Bij sommige
woningen moet het bestaande kozijn aangepast worden om de nieuwe deur te kunnen
plaatsen. Om te voorkomen dat bij het aanpassen van het bestaande kozijn
asbesthoudend materiaal vrijkomt, moesten we bij blok 1 eerst het asbest
saneren.
Oplossing: Bij de volgende blokken
plaatsen wij het nieuwe kozijn en de nieuwe deur direct. Binnen drie dagen
saneren wij het asbest. Daarna wordt het bestaande kozijn aangepast en werken
wij dit netjes af.
Volgorde van werkzaamheden
Door de gevolgde werkvolgorde aan het dak bleek dat er teveel kans was op het ontstaan van lekkages.
Oplossing: Bij de volgende blokken passen wij de werkvolgorde van de werkzaamheden aan het dak aan, om de kans op lekkages te verkleinen.
Planning
Ondanks de uitloop in blok 1, zijn wij gestart met blok 2. De uitloop van werkzaamheden in blok 1 veranderen de bestaande planning van de volgende blokken niet.
VEELGESTELDE
VRAGEN
Heeft
de wettelijke huurverhoging iets met de werkzaamheden te maken?
Nee,
de wettelijke huurverhoging staat los van de werkzaamheden.
Voor
het uitvoeren van energiemaatregelen mag de woningcorporatie een huurverhoging
doorrekenen aan haar huurders. Woonforte heeft ervoor gekozen om dit niet te
doen. U betaalt dus voor de werkzaamheden géén extra huurverhoging.
Hoe wordt mijn woning opgeleverd?
Als alle werkzaamheden aan uw woning zijn afgerond, leveren wij uw woning op. Dit betekent dat Rob (uitvoerder van Willems Vastgoedonderhoud) en Denny (opzichter van Woonforte) samen met u een rondje lopen door uw woning. Zijn jullie alle drie tevreden over de uitvoering van de werkzaamheden? Dan vraagt Rob u om uw handtekening te zetten op het opleverdocument.
Voor installatie van de zonnepanelen wordt ook een handtekening aan u gevraagd. Dit gaat alleen over de zonnepanelen.
Wat
gebeurt er met de foto’s die de uitvoerder neemt tijdens het
uitvoerdersgesprek?
Deze foto's gebruiken wij alleen als naslagwerk. Zo weten wij hoe uw woning eruit zag vóór de werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan de foto's die wij maken van uw raambekleding en horren. Op deze manier weten wij of u hier een vergoeding voor krijgt. Alleen Willems Vastgoedonderhoud en Woonforte kunnen deze foto's inzien. Na afronding van de werkzaamheden aan het laatste blok vernietigen wij de foto's.
Deze foto's gebruiken wij alleen als naslagwerk. Zo weten wij hoe uw woning eruit zag vóór de werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan de foto's die wij maken van uw raambekleding en horren. Op deze manier weten wij of u hier een vergoeding voor krijgt. Alleen Willems Vastgoedonderhoud en Woonforte kunnen deze foto's inzien. Na afronding van de werkzaamheden aan het laatste blok vernietigen wij de foto's.
Welke
kleur zijn de kozijnen, de draaiende delen en het stucwerk?
De kozijnen en draaiende delen hebben aan de buitenzijde de kleur RAL7039 Quartz Grey. Het stucwerk heeft de kleur RAL9002 Grey White.
De kozijnen en draaiende delen hebben aan de buitenzijde de kleur RAL7039 Quartz Grey. Het stucwerk heeft de kleur RAL9002 Grey White.
Waarom
krijg ik geen buitenlamp met bewegingssensor?
De
architect heeft bij het ontwerp van de woning gekozen voor een lamp met
schakelaar. Willems Vastgoedonderhoud plaatst de keuze van de architect. Het is
niet de bedoeling dat u voor de oplevering zelf een lamp met bewegingssensor
plaatst. Wij zijn namelijk verplicht alle woningen op te leveren volgens de
omgevingsvergunning die wij voor dit project hebben gekregen van de
Gemeente.
VRAGEN?
Heeft u na het lezen van deze nieuwsbrief nog vragen? Bel tijdens kantooruren gerust naar 06 - 24 81 35 46 of mail naar weidebloem@uwslimonderhoud.nl.
Heeft u na het lezen van deze nieuwsbrief nog vragen? Bel tijdens kantooruren gerust naar 06 - 24 81 35 46 of mail naar weidebloem@uwslimonderhoud.nl.
Heeft
u ons buiten kantooruren of in het weekend dringend nodig? Bel dan naar het
calamiteitennummer van Willems Vastgoedonderhoud op 06 – 53 20 63 73.
Met vriendelijke groet,
Simone
Oomen & Tania Knaap