Nieuwsbrief 6 - Augustus 2019

In deze nieuwsbrief 6 informeren wij u over de voortgang van de werkzaamheden in de wijk en beantwoorden wij de veelgestelde vragen.

TOT NU TOE
Het eerste blok 
De werkzaamheden in blok 1 zijn uitgelopen. Dat vinden wij erg vervelend voor de bewoners. Hieronder leest u hoe deze vertraging is ontstaan. Ook leest u hoe wij onze werkwijze aanpassen om dit in de volgende blokken te voorkomen.

Oorzaken uitloop werkzaamheden
Dak - maatafwijkingen
Bij het maken van het ontwerp zijn wij uitgegaan van de beschikbare bouwtekeningen. Tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden aan het dak, bleken er maatafwijkingen te zijn. Hierdoor sloot het prefab-element niet op alle daken goed aan. Op sommige plaatsen ontstonden daardoor lekkages. Door deze lekkages waren wij veel tijd kwijt aan herstelwerkzaamheden en het isoleren van het dak. 
Oplossing: Bij de volgende blokken passen wij het prefab-element aan waardoor het gevelelement beter aansluit op de dakrand. Hierdoor is er veel minder kans op lekkages. Voor de lekkages die zijn ontstaan nemen wij uiteraard onze verantwoordelijkheid. Wij zorgen voor het herstel van de waterschade.

Saneren van asbest voordeur
Bij de onderdorpel van de voordeur bevindt zich asbesthoudende kit. Bij sommige woningen moet het bestaande kozijn aangepast worden om de nieuwe deur te kunnen plaatsen. Om te voorkomen dat bij het aanpassen van het bestaande kozijn asbesthoudend materiaal vrijkomt, moesten we bij blok 1 eerst het asbest saneren.
Oplossing: Bij de volgende blokken plaatsen wij het nieuwe kozijn en de nieuwe deur direct. Binnen drie dagen saneren wij het asbest. Daarna wordt het bestaande kozijn aangepast en werken wij dit netjes af.

Volgorde van werkzaamheden
Door de gevolgde werkvolgorde aan het dak bleek dat er teveel kans was op het ontstaan van lekkages.
Oplossing: Bij de volgende blokken passen wij de werkvolgorde van de werkzaamheden aan het dak aan, om de kans op lekkages te verkleinen.

Planning
Ondanks de uitloop in blok 1, zijn wij gestart met blok 2. De uitloop van werkzaamheden in blok 1 veranderen de bestaande planning van de volgende blokken niet.

VEELGESTELDE VRAGEN
Heeft de wettelijke huurverhoging iets met de werkzaamheden te maken?
Nee, de wettelijke huurverhoging staat los van de werkzaamheden.
Voor het uitvoeren van energiemaatregelen mag de woningcorporatie een huurverhoging doorrekenen aan haar huurders. Woonforte heeft ervoor gekozen om dit niet te doen. U betaalt dus voor de werkzaamheden géén extra huurverhoging.

Hoe wordt mijn woning opgeleverd?
Als alle werkzaamheden aan uw woning zijn afgerond, leveren wij uw woning op. Dit betekent dat Rob (uitvoerder van Willems Vastgoedonderhoud) en Denny (opzichter van Woonforte) samen met u een rondje lopen door uw woning. Zijn jullie alle drie tevreden over de uitvoering van de werkzaamheden? Dan vraagt Rob u om uw handtekening te zetten op het opleverdocument.
Voor installatie van de zonnepanelen wordt ook een handtekening aan u gevraagd. Dit gaat alleen over de zonnepanelen.


Wat gebeurt er met de foto’s die de uitvoerder neemt tijdens het uitvoerdersgesprek?
Deze foto's gebruiken wij alleen als naslagwerk. Zo weten wij hoe uw woning eruit zag vóór de werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan de foto's die wij maken van uw raambekleding en horren. Op deze manier weten wij of u hier een vergoeding voor krijgt. Alleen Willems Vastgoedonderhoud en Woonforte kunnen deze foto's inzien. Na afronding van de werkzaamheden aan het laatste blok vernietigen wij de foto's.

Welke kleur zijn de kozijnen, de draaiende delen en het stucwerk?
De kozijnen en draaiende delen hebben aan de buitenzijde de kleur RAL7039 Quartz Grey. Het stucwerk heeft de kleur RAL9002 Grey White.

Waarom krijg ik geen buitenlamp met bewegingssensor?
De architect heeft bij het ontwerp van de woning gekozen voor een lamp met schakelaar. Willems Vastgoedonderhoud plaatst de keuze van de architect. Het is niet de bedoeling dat u voor de oplevering zelf een lamp met bewegingssensor plaatst. Wij zijn namelijk verplicht alle woningen op te leveren volgens de omgevingsvergunning die wij voor dit project hebben gekregen van de Gemeente. 


VRAGEN? 
Heeft u na het lezen van deze nieuwsbrief nog vragen? Bel tijdens kantooruren gerust naar 06 - 24 81 35 46 of mail naar weidebloem@uwslimonderhoud.nl.
Heeft u ons buiten kantooruren of in het weekend dringend nodig? Bel dan naar het calamiteitennummer van Willems Vastgoedonderhoud op 06 – 53 20 63 73.

Met vriendelijke groet, 
Simone Oomen & Tania Knaap